Płacenie rachunków za media w Hiszpanii

Hiszpania

Standardowe koszty utrzymania nieruchomości w Hiszpanii wynoszą: Lokalny podatek od nieruchomości Podatek za wywóz śmieci Opłaty wspólnotowe Opłaty za energię elektryczną Opłaty za gaz i telefon

Płacenie rachunków za media w Hiszpanii

Każdy powinien być ostrożny przy płaceniu rachunków nie tylko w kraju ojczystym, ale także w swoim drugim domu. W Hiszpanii ważne jest opłacenie następujących rachunków:

Lokalny podatek od nieruchomości (I.B.I.).)
Podatek za wywóz śmieci
Opłaty komunalne
Opłaty za energię elektryczną
Opłaty za gaz i telefon

 

Większość z tych rachunków można opłacić zarówno fizycznie na miejscu, jak i online.

Aby płacić rachunki online, zazwyczaj trzeba mieć konto w hiszpańskim banku i aktywować bankowość internetową. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej można skonfigurować zlecenia stałe lub dokonać jednorazowych płatności. W niektórych przypadkach możliwe jest również opłacanie rachunków bezpośrednio za pośrednictwem stron internetowych dostawców usług. Jeśli nie masz pewności, jak postępować, możesz skontaktować się z lokalnymi władzami, dostawcami usług lub z nami, a my udzielimy Ci fachowej porady, jak to zrobić.

I.B.I.

Lokalny podatek od nieruchomości (I.B.I.) i rachunki za wywóz śmieci
Po podpisaniu aktu sprzedaży przed hiszpańskim notariuszem, informujemy władze miejskie, że jesteś właścicielem swojej hiszpańskiej nieruchomości. Chociaż IBI jest wydawane corocznie, wystawienie pierwszego rachunku przez władze miejskie może czasami zająć do 2 lat. Powiadomienia są zazwyczaj wysyłane na adres hiszpańskiej nieruchomości.

Woda i elektryczność


Płatności za bieżącą dostawę wody i energii elektrycznej dokonuje się co miesiąc lub co dwa miesiące.


Opłaty wspólnotowe

Jeśli kupujesz nieruchomość we "wspólnocie", jako właściciel jesteś odpowiedzialny za opłacenie swojej części kosztów utrzymania i napraw nieruchomości wspólnej. Opłaty wspólnotowe zależą od wielu czynników. Zawsze jednak udostępniamy wysokość opłat wspólnotowych dla każdej sprzedanej nieruchomości, częstotliwość ich uiszczania oraz informacje kontaktowe.

 

Telefon

>


W przypadku nieruchomości używanych zalecamy rezygnację z istniejącej linii telefonicznej. Koszt nowej linii wynosi około 200 €. W przypadku nowych nieruchomości możemy zorganizować nowe połączenie w razie potrzeby.